4/10/11

Haal diep asem en glimlag eerder


2010-03-16
Ryno Ellis


“Al voel dit of jy ’n student wil vermoor, bly net kalm.”

Dís die raad wat Hettie Kirstein, uitvoerende hoof van studente-administrasie vir die fakulteit geesteswetenskappe, vir haar personeel het wat daagliks studente se probleme hanteer.

Administratiewe en fakulteitsraadgewers werk nou met studente saam. Geduld en vriendelikheid word verwag sodat studente ten volle ingelig kan bly.

Boitumelo Motsoenyane, ’n derdejaar aan Tuks, moes onlangs ’n probleem met betrekking tot haar studies by die kliëntedienssentrum (KDS) gaan oplos en meen sy het nie dié behandeling gekry nie.

“Die diens was aaklig; as ek nie self nog inligting gaan soek het nie, sou ek sekerlik tot vandag toe nog in die verkeerde studierigting gewees het,” sê Motsoenyane.

Karen Lazenby, direkteur van die KDS, sê egter personeel is onderhewig aan ’n streng dienskode. Dit vereis dat hulle altyd professioneel en hoflik teenoor kliënte moet optree.

“Ek wil onmiddellik weet sodra iemand van my personeel ongeskik is, want studente is ons belangrikste kliënte,” sê Lazenby.

Kirstein sê ook daar is verskillende fakulteite en dat Tuks se administratiewe personeel dus nie almal oor dieselfde kam geskeer moet word nie.

“Elke fakulteit is verskillend en as daar ’n probleem in daardie spesifieke fakulteit ondervind word, moet dáárdie fakulteit verbeter, nie noodwendig almal nie,” sê sy.

Maar die storie het natuurlik ook ’n ander kant: Die personeel wat daagliks studente moet help om hul probleme op te los, ervaar ook soms onaangename gedrag.

Alette Carstens, hoof van studente-administrasie vir die fakulteit ekonomiese- en bestuurswetenskappe, sê studente is nie skaam om kru taal teenoor haar dienspersoneel te gebruik nie.

Conny Ramalepe, wat by dié fakulteit met studente werk, sê studente kan soms baie ongeduldig wees.

Maar Carstens sê sulke gedrag word goed gehanteer deur aandagtig na studente te luister en agter die kap van die byl te kom.

Gerda Smit werk ook regstreeks met studente en sê hoewel sy af en toe met ’n ongeskikte student te doen kry, is daar gewoonlik ’n rede vir sulke gedrag. Sy meen studente raak soms ongeskik omdat hulle oningelig is en moedeloos raak.

“Dit is studente se eie nalatigheid wat veroorsaak dat hulle nie die regte inligting het nie en hulle kom dan na ons toe vir antwoorde.”

No comments:

Post a Comment